Kwaliteit

samen op de witte bank TH BE

Hoe wordt de kwaliteit in een Thomashuis bewaakt?

Kwaliteitssysteem

In de Thomashuizen hechten we veel belang aan de kwaliteit van zorg en leven. Naast de dagelijkse, persoonlijke zorg, de betrokkenheid van ons team en het open contact met familie en naasten, vinden we het belangrijk om regelmatig te peilen hoe het met de kwaliteit en tevredenheid gesteld is. Alle Thomashuizen werken met een kwaliteitshandboek en doen interne audits. Het doel daarvan is om voortdurend bij te leren en, waar nodig, te verbeteren.

Kwaliteitsmetingen

De vzw Vrienden van Thomas is verantwoordelijk voor de goede werking en de kwaliteit van de geleverde zorg. Om dit waar te maken beschikt elk Thomashuis over een uitgebreid kwaliteitssysteem waarbij zowel de zorg als ook de bedrijfsvoering uitvoerig worden getoetst en gecontroleerd.

Een kwaliteitshandboek is de basis van de toetsing van de zorg. Dit handboek voldoet aan alle aspecten die voor de VAPH van belang zijn bij de toetsing van de kwaliteit van zorg en begeleiding. De bedrijfsvoering binnen de vzw Vrienden van Thomas en het Thomashuis worden jaarlijks intern geaudit.

zorg wonen samen buiten in de zon wandelen

Onverhoopt toch een klacht of geschil?

In een Thomashuis is het bieden van kwalitatieve zorg ons voornaamste doel. Dankzij de kleinschaligheid van de huizen zijn open dialoog en korte communicatielijnen de norm.

Het kan echter zijn dat u toch niet tevreden bent. Als dit zo is, dan willen we u in eerste instantie vragen om met het zorgkoppel van het desbetreffende Thomashuis in gesprek te gaan. Hebt u een klacht waar u samen niet uit geraakt? Dan kunt u via de locatiepagina van het betrokken huis contact opnemen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris, of een bericht sturen naar info@thomashuizen.be.

samen praten op de bank page zorg wonen